W lutym obchodziliśmy „Dzień Bezpiecznego Internetu”, jest to ogólnoeuropejska akcja, która propaguje działania na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych oraz promuje pozytywne wykorzystanie Internetu. Tegoroczny DBI odbył się 9 lutego jak zwykle pod hasłem: „Działajmy razem!”. A więc uczmy się bawiąc! W naszej szkole rozszerzyliśmy go na cały miesiąc. Uczniowie na lekcjach Informatyki zgłębili umiejętności potrzebne do rozsądnego i bezpiecznego funkcjonowania w Internecie. Analizowali Kodeks Asów Internetu związany z cyfrowym bezpieczeństwem i cyfrowym obywatelstwem. Oto pięć podstawowych zagadnień:
Ø Udostępniaj z głową (rozsądek w sieci)
Ø Nie daj się nabrać uważność w sieci
Ø Życzliwość jest fajna (życzliwość w sieci)
Ø Rozmawiaj o wątpliwościach (odwaga w sieci)
Znajomość powyższego kodeksu, uczniowie potwierdzili bardzo ciekawymi pracami w dowolnych programach graficznych. Zajęcia zostały wzbogacone o elementy grywalizacji, uczniowie grali w Interlandię pełną przygód grę edukacyjną o fantastycznej grafice. Nauka o bezpieczeństwie cyfrowym z Interlandią stała się interaktywna i zabawna, jak sam Internet.
Część uczniów brała udział w konkursie „Bezpieczna przygoda z Internetem’
Dziękujemy uczniom za aktywny udział w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu. Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście i teraz już wiecie, jak ważne jest rozsądne korzystanie z Internetu.
Chalange! Rusz głową! Prace uczniów
Klasy VIa i Vb w roku szkolnym 2020/2021 brały udział w projekcie Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój? Podczas zajęć z wychowawcą uczniowie realizowali cykl lekcji rozwijających samoświadomość oraz inteligencję emocjonalną. Poznali także wartość i rolę różnych uczuć. Realizowane były między innymi tematy: Jak dbać o własny nastrój?, Jak radzić sobie ze stresem?, Jak radzić sobie z agresją w sieci?, Co mogę zrobić ze swoją złością?, Co to jest empatia?, Jak okiełznać emocje przed wystąpieniem?, Dlaczego czasem lepiej w drużynie?, Jak stworzyć zespół? Dzięki innowacyjnym metodom (stosowanym również w warunkach zdalnych) uczniowie uczyli się rozpoznawać, oswajać i wyrażać własne emocje oraz poznali strategie radzenia sobie z nimi. Rozwijali także empatię, wrażliwość i kompetencje społeczne.