W II semestrze bieżącego roku szkolnego nasza szkoła wzięła udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez trenerki Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych
i Szkoleń w ramach programu zatytułowanego „Szkoła w dialogu – rodzice i nauczyciele razem dla dziecka w SP 257”.
Celem spotkań było wypracowanie wniosków i rekomendacji do poprawy jakości pracy szkoły z wykorzystaniem metody diagnostycznej o nazwie „Profil szkoły”. Polega ona na kilkuetapowym procesie zbierania informacji o wybranym aspekcie funkcjonowania placówki. Uczestniczyli w nim przedstawiciele naszej społeczności szkolnej: nauczyciele, uczniowie oraz ich rodzice, a także pracownicy administracyjni. Pracowali oni w grupach, analizując wybrany jako pierwszy do badania obszar: RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W NASZEJ SZKOLE oraz w ramach podsumowania programu spotkali się na panelu dyskusyjnym, na którym przedstawione zostały wyniki ich badań oraz ustalone wnioski, które posłużą do wypracowywania wspólnych rozwiązań zasygnalizowanych problemów. Wszyscy uczestnicy programu wykazali się dużą otwartością na dialog i chęcią kontynuowania rozpoczętych działań mających na celu poprawę jakości pracy szkoł. Na szczególną uwagę
w ocenie prowadzących warsztaty zasłużyły też dojrzałość i zaangażowanie uczniów, którymi wykazali się w czasie badań i panelu dyskusyjnego.