Duplikat Legitymacji i Świadectwa
- Szczegóły
- Opublikowano: 13 styczeń 2016
- Redaktor Naczelny
DUPLIKAT LEGITYMACJI SZKOLNEJ, KARTY ROWEROWEJ I ŚWIADECTWA UKOŃCZENIA SZKOŁY
Procedura wydawania duplikatów legitymacji szkolnej,
karty rowerowej i pobierania opłat za te czynności
w Szkole Podstawowej Nr 257
- 1.Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także zasad legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranica oraz zasad odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz. U. Nr 97, poz. 624)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635)
I. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej.
- 1.W przypadku utratyrodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej
z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.do pobrania
w Sekretariacie. - 2.Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko
i imię, data urodzenia) oraz dowód opłaty skarbowej. - 3.Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera sie opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu
- 4.Termin wykonania duplikatu do 7 dni.
II. Zasady wydawania duplikatów karty rowerowej.
- 5.W przypadku utratyrodzice ucznia mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem (podaniem) o wydanie duplikatu karty rowerowej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat.
- 6.Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie (nazwisko i imię, data urodzenia).
- 7.Za wydanie duplikatu karty rowerowej nie pobiera się opłaty.
- 8.Termin wykonania duplikatu do 7 dni.
- 9.Załącznik nrdo pobrania w Sekretariacie lub na stronie internetowej
III. Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych.
- 10.W przypadku utratyrodzice ucznia lub pełnoletni absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określeniem:
- orodzaju świadectwa (ukończenia szkoły / klasy),
- oroku ukończenia szkoły / klasy.
Załącznik nr 3 do pobrania w Sekretariacie lub na stronie internetowej
- 13.Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
- 14.Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera sie opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu.
- 15.Termin wykonania duplikatu do 7 dni jeżeli przedłożony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się
w Szkole. - 16.Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa.
- 17.Duplikat zawiera:
- owyraz „Duplikat” – na pierwszej stronie u góry,
- odane zgodne z dokumentacją pedagogiczną,
- opod tekstem nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności,
- odatę wystawienia duplikatu,
- opodpis dyrektora szkoły,
- opieczęć urzędową.
- 24.Jeżeli Szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, wydaje się zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
- 25.W tym przypadku odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić na podstawie odrębnych przepisów, w drodze postępowania sądowego.
- 26.Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem lub wysyłany jest pod wskazany we wniosku adres.
- 27.Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
IV. Powyższe opłaty należy wnosić na konto.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 257 UL.PODRÓŻNICZA 11; 03-111 WARSZAWA; BANK HANDLOWY W WARSZAWIE S.A. 49 1030 1508 0000 0005 5017 9016 –
– z dopiskiem: opłata za duplikat świadectwa lub legitymacji szkolnej; imię i nazwisko ucznia/absolwenta.